N=5 maakt vervolg op merkcampagne ‘KVK. Houvast voor ondernemers’.

18 oktober 2023

KVK lanceert het vervolg op de campagne ‘Houvast voor ondernemers’. N=5 is verantwoordelijk voor het werk waarin de merkbelofte verder onderbouwd wordt met de proposities van KVK. Die relevanter zijn dan ooit: het speelveld is de afgelopen tijd flink uitdagender geworden voor ondernemers. De nieuwe campagne borduurt voort op het fundament van een ondernemer die worstelt met vragen en dilemma’s in de vorm van alter ego’s. De innerlijke strijd speelt zich dit keer in een ontspannen spa af. Daar komt van ontspanning maar weinig terecht. Tot KVK houvast biedt.

Bastiaan Weers, managing strategy director N=5 : ‘Ondernemers denken constant na over hun bedrijf. Vooral ook tijdens momenten van ontspanning. Zo weten we dat de vraag naar kennis en houvast vlak na de vakantieperiodes substantieel hoger is. Misschien ook niet zo gek want juist dan hebben ondernemers de tijd om eens rustig na te denken over hoe en waar ze willen verbeteren. Dat hebben we gebruikt als creatief inzicht. Daarbij hebben we samen met KVK gekeken naar de deelgebieden waar de meeste vraag naar is. Daar spelen we met deze campagne op in.”

1740101952 d1d3692ae866888a5f87fef00b3b9ff7cb7772fa916673c18341733d3ad78c92 d 1280

Veel - zo niet alle - ondernemers kennen KVK natuurlijk van de verplichte inschrijving in het Handelsregister. Gelukkig weten steeds meer ondernemers KVK ook te vinden als kennishub voor veilig en verantwoord zakendoen. De resultaten van de vorig jaar met een SAN bekroonde campagne, zijn veelbelovend. Maar we willen uiteraard dat nog veel meer ondernemers KVK beter weten te vinden. Dat is dan ook de doelstelling van deze campagne.

Naast de betekenis van het merk, licht de campagne ook specifieke proposities van KVK uit. De vrouw uit de commercial blijkt namelijk niet de enige ondernemer in het spa resort. De proposities worden verbeeld door ondernemers die ook voor hun rust naar het resort gaan. Hierbij komen de deelproposities van KVK aan bod zoals: veilig zaken doen, een eigen bedrijf starten, actuele zaken en dingen die je voor het eerst doet als ondernemer.

De campagne start maandag 23 oktober op TV, online radio en video, social advertising, display en de eigen kanalen.