image (7).png
  • png

Bauhaus kiest N=5 als lead campagne agency.

Na een korte bureau oriëntatie heeft Bauhaus, de nummer één bouwmarkt van Duitsland, voor N=5 gekozen als strategisch partner op het gebied van merkpositionering en campagnes. De bouwmarkt heeft vier vestigingen in Nederland en een groeiend marktaandeel. De komende jaren zullen zij zich verder uitbreiden in Nederland en het merk stevig positioneren in de markt. N=5 gaat ze daarbij helpen.

Markus Pieters, CEO Bauhaus Nederland: "Bauhaus is een bedrijf met een enorme ambitie dat komende jaren hard wil groeien. Hierom is het essentieel dat wij het merk scherp positioneren  en middels campagnes bouwen aan verdere merkherkenning en vertrouwen bij de Nederlandse consument. N=5 heeft ons hier de afgelopen maanden bij geholpen en zal dit komende tijd vertalen naar een nieuwe merkidentiteit en communicatie-idee."

Bastiaan Weers, strategy partner N=5: "Bauhaus is een prachtig merk om voor te mogen werken. Een onafhankelijk familiebedrijf waar je de ondernemersdrive om het beter en meer te doen voor hun klanten echt voelt. Uitgangspunten die  heel goed passen bij N=5. Onafhankelijk, ondernemend en ambitieus met het samenhorigheidsgevoel van een familiebedrijf. Misschien ook niet zo gek dat het direct klikte."

Samenwerking Somention

Eerder koos Bauhaus al voor Somention als hun lead social bureau. N=5 en Somention zullen dan ook nauw samenwerken op het nieuwe traject. De twee bureau’s zijn bekenden van elkaar, die op dit moment ook al succesvol voor Stedin samenwerken.  Hiervoor is twee jaren geleden een strategische samenwerking opgezet.

Over Bauhaus

BAUHAUS is een Duits familiebedrijf & bouwmarktketen (onderdeel van internationale BAUHAUS Group, in Duitsland Marktleider) die in Nederland actief is. BAUHAUS opende zijn eerste Nederlandse vestiging in Groningen in 2015. Hierna volgden Hengelo (2017), Venlo (2018), & Den Hoorn (2021). Er liggen plannen om in 2025 nog minimaal twee nieuwe vestigingen te openen, waaronder een nieuw filiaal in Amersfoort.