Nieuwe zoekmachine lost grootste probleem van sociaal ondernemers op.

N=5 ontwikkelt voor ABN AMRO een zoekmachine die ervoor zorgt dat sociaal ondernemers gevonden worden.

‘The Good Search’ is een initiatief voor álle sociaal ondernemers van Nederland.

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, is funding niet het grootste probleem van sociaal ondernemers. Dat is namelijk het vinden van klanten (Social Enterprise Monitor 2016). Voor verreweg de meeste consumenten start de zoektocht naar een product of dienst online. Bij normale zoekmachines verschijnen de grote bedrijven die veel geld besteden aan hun vindbaarheid direct bovenaan. De kleine startende bedrijven en sociaal ondernemingen worden hierdoor slecht gevonden.

ABN AMRO vindt sociaal ondernemerschap een belangrijk thema. ABN AMRO ondersteunt sociaal ondernemers financieel én inhoudelijk. Daarnaast is op initiatief van ABN AMRO op dinsdag 13 december The Good Search gelanceerd, de eerste social zoekmachine van Nederland. Na het geven van een zoekopdracht in The Good Search komen als eerste sociale ondernemingen naar boven. Zo maakt de zoekmachine sociaal ondernemers online beter vindbaar en zichtbaar voor potentiele klanten. En voor hen wordt het eenvoudiger om een duurzame, groene of maatschappelijk verantwoorde optie van een product of dienst te kiezen. Kortom: The Good Search geeft zoekresultaten die bijdragen aan een betere wereld.