KPN en N=5 brengen gamevrienden samen in nieuwe kerstcommercial

Gamers zien elkaar voor het eerst bij kerstdiner in Engeland

Amsterdam, 12 december 2018 - Vanaf donderdag 6 december wordt de nieuwe kerstcommercial van KPN op televisie uitgezonden. Daarin is de Nederlandse Mats te zien, die in het Engelse Kent de zes jongens ontmoet waarmee hij al jarenlang online games speelt. De zeven vrienden hebben een hechte vriendschap, maar hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet.

KPN volgt in de campagne de trip die Mats (19) uit Zaandam naar het Engelse Kent maakte. Op uitnodiging van het telecombedrijf zagen de zeven online vrienden elkaar voor het eerst tijdens een kerstdiner in een pub.

Betere vrienden

Samen met de Belgische Karim en de Engelse Matthew, Dan, Dylan, Connor en Jack, speelt Mats al jarenlang het online spel Call of Duty op de PlayStation. In teamverband strijden de jongens tegen andere teams. "Ik denk dat het eigenlijk wel betere vrienden zijn dan de vrienden die ik in Nederland heb, omdat ik ze gewoon zo veel spreek", vertelt Mats in de commercial.

Hoe je ook verbonden bent, vier het deze kerst

Met de campagne willen KPN en N=5 deze digitale vorm van vriendschap vieren. “Online vriendschappen zijn een belangrijk onderdeel geworden van onze sociale cultuur. Met deze campagne willen we laten zien hoe belangrijk een online vriendschap kan zijn, met name voor jongere generaties”, zegt Daniel te Lindert, Creative Director bij N=5.

De campagne

Online is een mini-documentaire van bijna vier minuten te zien, waarin de ontmoeting tussen de jongens en hun bijzondere band uitgebreid in beeld worden gebracht. Op Facebook en Instagram wordt de verdieping opgezocht. Zo kunnen jongeren op Instagram hun clan-foto’s delen en een Instagram-game spelen. Ouders leren meer over de waarde van online vriendschappen.

Creditlijst

Bureau: N=5

Art: Daniel te Lindert

Copy: Thijs Bontje